Efektywne i skuteczne prowadzenie swojego biznesu zależy od wielu różnych rzeczy, nad jakimi należy cały czas trzymać pełną kontrolę. Niezbędne również będzie podjęcie różnych decyzji, od których niekiedy będzie zależała przyszłości danej firmy, dlatego bardzo ważne będzie to, żeby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy do tego celu wykorzystują najróżniejsze informacje, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Do tej pierwszej grupy się zaliczają wszelkie raporty i analizy sprzedażowe, jakie są wykonywane w oparciu o dane z poszczególnych transakcji. Niejednokrotnie też są zatrudniane niezależne konsultingowe firmy, które zajmują się realizacją różnego rodzaju badań.
Przeważnie firmy decydują się na marketingowe i rynkowe, jakie przez większość osób są traktowane jako takie same. A jednak jest między nimi sporo różnic, o których pasuje wiedzieć, jeśli chce się je właściwie interpretować. Jeżeli bowiem zostaną one wykorzystane do podjęcia ważnych decyzji wiążących się z inwestycjami czy rozwojem, to należy dokładnie wiedzieć, co one oznaczają. Dość trudne do interpretacji czy wykonania są badania rynku, lecz naprawdę sporo mogą one powiedzieć na temat tego, jak dana firma funkcjonuje na niekiedy skomplikowanym rynku. Podczas tych badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Za to badania marketingowe są ściśle powiązane z procesem sprzedaży, i należy je interpretować wspólnie. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką pozycję tam zajmuje. Analiza wyników sprzedaży, wizerunku marki czy weryfikacja skuteczności prowadzonych działań marketingowych to tylko część elementów takich badań. Można dzięki nim przede wszystkim ustalić miejsce, w jakim dany biznes się znajduje, a także odpowiednio zaplanować działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+